Älmhults konstrunda 2019 med rosa kvadrat och skog

19:00 – midnatt

LÖRDAG & SÖNDAG
11:00 – 17:00

[dessa öppettider gäller konstrundans vernissage och ateljéer. Restauranger och andra aktiviteter kan ha andra öppettider]

VERNISSAGE

SCHEMA

KONSTNÄRER

KARTAN

Välkomna till Älmhults konstrunda

En konstrunda som ingen annan.

45 konstnärer
25 platser
1 samlingsutställning

Ett härligt gäng passionerade konstsjälar har slagit sig samman för att skapa denna konstrunda så vi kan komma nära konstnärerna och den underbara kultur som finns i Älmhult.

Under Älmhults konstrunda kommer ni nära naturen medan ni reser på våra småländska vägar mellan olika smultronställen. Ni kommer uppleva samtida konst som reflekterar Älmhult med omnejd. Vi bjuder bland annat på traditionellt måleri, keramik, poesi, landart, textil, illustrationer och filtnings konst.

Det är en salig blandning av underbara uttryck som kommer samman under helgen.

Utöver våra underbara konstnärer så bjuder Älmhult på polkagrisbakning, aktiviteter för barn, att uppleva konstrundan från cykelsadeln, ett mobilt cafe, en skulptur park, jazzkonsert och mycket mer.

En helg du inte vill missa!

Kicka igång helgen tillsammans med oss den 30 augusti på IKEA hotellet! KL 19 börjar vernissagen och festen, då får du en glimt av konstnärernas samlingsverk, mingla med konstnärerna på plats, ät god mat och dricka kvällens goda drinkar (finns alkoholfritt) det bjuds även på underbar musik av det lokala bandet Malins Orkester.

Konstnärerna

Karta

Här är den officiella kartan för Älmhults konstrunda 2019, du växlar mellan Svenska och Engelska genom att tända och släcka dom olika lagren.

(Du hittar även vilket nummer på kartan och vart dom olika konstnärerna ställer ut genom att gå in på deras respektive profil.)

VI SYNS I VIMLET!

Facebook-f