Årsmöte•

En gång om året, i februari, har Älmhults konstförening sitt årsmöte. På det mötet har du som medlem chansen att vinna konstverk av föregående års utställare.

Älmhults konstförening köper in konst under utställningar och event. Under våra utställningar köper vi in ett mindre verk som lottas ut under själva vernissagen, den resterande konsten lottas ut på årsmötet. Man kan bara vinna om man är medlem i konstföreningen samma år som utställningarna sker.

Årsmöte 2023

Välkommen på årsmöte 27 Februari i Folkets Hus i Älmhult

Start kl 16:45 med mingel. Alla medlemmar bjuds på lätt förtäring och på en teaterföreställning. Föreställningen heter Skådespelaren, det är en komedi. Konst från våra utställningar under 2022 lottas ut direkt efter föreställningen för medlemmar. Hela 21 verk ahr köpts in i år. Notera att kommer du på årsmötet får du välja verk på plats. Efter årsmötet är det först till kvarn. Så best att vara på plats för att hova in din vinst!

16:45 Drop-in & fika

17:00 Välkomna

17:05 Älmhults Teaterförening Riksteatern årsmöte

17:25 Älmhults Konstförenings årsmöte

17:50 Årsmötena avslutas, insläpp till föreställningen

18:00 Föreställningen Skådespelaren

19:00 Älmhults konstförenings lotteri

Kallelse skickas till medlemmar via e-post. har du inte fått e-post, skriv till almhult.konstforening@gmail.com. Kallelse skickas ut den 5 februari.

Årsmöte 2019

Årsmötet startar kl 17:00 i konsthallen på kulturhuset Blohmé.Mer..