Vernissage konstrundan 2019

Vernissage Älmhults konstrunda 2019

Vi kommer dra igång helgen med en underbar vernissage av samlingsutställningen i IKEA hotellet kl 19:00.
Under kvällen kommer det att finnas god mat och drinkar som speciellt finns att köpa i temat i konstens anda! Här kan du njuta av en schysst kväll av livemusik och avslappnat mingel.
Om du känner för att ta en extra drink under kvällen och ställa bilen så har IKEA hotellet special priser just för oss! Läs närmare om det här.

Tygväska med handtryckt gult abstrakt mönster och Älmhults konstrunda 2019 logga
Textilväska som ligger och torkar i solen med blåa ränder
Textilväska med handtryckta svarta ojämna sträck
Blåa handtrycka streck på en textil väska
Massa naturfärgade textilväskor som ligger på tork med Älmhults konstrunda 2019 logga
Naturväska textil Älmhults konstrundas med logga
Tryck på tygväskor
Bord med färg och penslar och handtryckta textil väskor
Konstnären Alinde Jormfeldt ligger i gräset och vaktar handtryckta ekologiska textil väskor som torkar i solen

Väskor

Försäljning av unika väskor som är handtryckta och pimpade av konstnärer och kreatörer som är med och arrangerar årets konstrunda, väskorna är i ekologisk bomull och kommer finnas till försäljning under vernissagen

Ett roligt minne från årets konstrundan. Försäljningen stöttar Älmhults konstförening och ger oss möjlighet att ordna flera roliga kultur events i Älmhult med omnejd.

Malins orkester

#FriendsPlayingCoversForFun

Bandet Malins orkester tackar för en bra spelning, Fredrik Kihlström, Rasmus Pettersson, Malin Ekhult och Philip Holm

Fredrik Kihlström, Rasmus Pettersson, Malin Ekhult och Philip Holm

Kvällens schema

Vernissagen öppnar
Lotteri, där du kan köpa lotter för att vinna ett grafiskt verk från konstföreningens arkiv.

Välkomnande
Det vore kul om ni hade en drink/ett glas mousserande/en alkoholfri drink eller bara ett härligt och uppfriskande glas vatten i handen så att vi gemensamt kan skåla in Älmhults konstrunda 2019.

Bandet Malins orkester börjar att spela.

Rabatt på bokning av hotellrum!

Det finns ingen boknings kod utan ni bokar rum med rabatt genom att ringa eller maila till IKEA hotellet och säga att ni vill ta del av konstrundan/malins orkester rabatten. Du kan inte att få rabatt när du bokar online efter som det inte finns någon kod att skriva in.

750 kr / enkelrum
950 kr / dubbelrum
495 kr / kabinrum (observera då delar man toalett med andra)

ikeahotell@inter.ikea.com

Uppge att ni är och lyssnar på Malins orkester eller att ni är och besöker konstrundan så får ni rummen till rabatterat pris fredag 30 augusti 2019.  Frukost ingår!

Facebook-f

You must be logged in to post a comment