En sista semester

Filmvisning 14 november 2019

En sista semester – Boken är skriven av Michael Zadoorian och filmen är regisserad av Paolo Virzi•

beskrivning av boken på Adlibris

Ella och John Robina har varit ett par i mer än sextio år och haft ett underbart liv tillsammans. Nu har de passerat åttio, hon har cancer och han Alzheimer. Men Ella vill inget hellre än att uppleva ett sista äventyr med sin man – innan hans minne bleknar för alltid. Så de packar sin gamla husbil, rymmer från överbeskyddande barn och läkare, och ger sig iväg på en sista semester. Resan går längs en väg kantad av minnen från ett långt och lyckligt äktenskap. Och medan John rattar bilen och kämpar för att minnas, blir Ella mer och mer övertygad: det är upp till henne att avgöra hur deras berättelse ska sluta.

en-sista-semester-bokomslag2-min
the-leisure-seeker-image
the-leisure-seeker-IMDB-6
the-leisure-seeker-IMDB-5
the-leisure-seeker-IMDB-1
the-leisure-seeker-IMDB-3

Här hittar du mer information.

Träff 1 (introduktion)

1 oktober 2019 | 18:00-19:00.
Vi pratar om projektet och ni får chans att möte varandra.
Fika ingår.

Träff 2 (filmvisning)

14 november 2019 | 18:30-21:30.
Vi träffas och kollar på filmen tillsammans i biosalongen, efter filmens slut samlas vi i lobbyn och tar oss en fika medan vi diskuterar boken vs filmen!

Vart

Båda träffarna är på Folkan Bio (Folkets hus) i Älmhult.
Skolgatan 18.

100 kr för konstföreningens medlemmar.
150 kr för övriga.

I priset ingår filmvisning, fika och popcorn.
Boken ingår inte i priset utan den får man införskaffa på egen hand. Boken går att låna på biblioteket, den finns att köpa på dom flesta nätbokhandlar billigast (ink frakt) är den på CDON. Den finns även som E-bok på dom flesta app och online läsplattformar men den finns ännu inte som ljudbok på svenska. Om man vill lyssna på boken så får man lyssna på den engelska boken, då heter den The Leisure Seeker.

Anmälan

Sista anmälningsdagen är 24 september 2019 och man gör sin anmälan till Monica Jönsson på ABF.

E-mail: monica.jonsson@abf.se
Telefon: 0476- 64 76 00

Anmälan är giltig först när pengarna kommit in på kontot. Monica talar om hur och vart man betalar när man hör av sig till henne. Om du är medlem i Älmhults konstförening behöver du bara betala 100 kr, för övriga kostar det 150 kr.

Samarbete

Detta är ett samarbete mellan Älmhults konstförening, Fokan Bio Älmhult och ABF i Älmhult.

Varmt välkomna att hänga med på denna resa!

Add a Comment

You must be logged in to post a comment