Kroki 2023

i konsthallen blohmé, klockan 17.30-20:30

SE:

Vad är Kroki?
Måleriet fokuserar på att lära sig att avbilda kroppen, med balans, harmoni i proportioner och perspektiv.
Kroki (av franska croquis ’skiss’) är en skissartad teckning efter levande modell. Krokiteckning innebär oftast ett snabbare studie av kroppen, för att snabbt skissa upp de viktigaste aspekterna av en ställning eller en rörelse.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs. Även nybörjare är välkomna.

Material
Deltagarna tar med sig eget material; skissblock och blyertspennapenna. Det finns inga stafflier i lokalen så det kan vara bra med en platta av något slag att ha under pappret. Tips: ta med dig många papper så du kan göra snabba skisser. Det duger bra med vanligt kopieringspapper.

Kursledare
Amilia Tångne är handledare, Krokimodeller är Johanna Olsson och Eleonore Petersson.

Utvecklingsmöjligheter
För dig som vill gå vidare planerar vi fler krokitillfällen framöver. Det finns även andra kurser: ”Vedic Art, Målarkurs + träna svenska, Smide, Keramik, Pattern Play Fun, Bli konstnär över en helg, Möbeltapetsering, Stickcafé, Nålbindning, Vävning” Mer information och anmälan hittar du på SV Kronoberg

Deltagaravgift
Medlem i Älmhults Konstförening: 80 kr
Övriga: 350 kr
Ange i meddelanderutan om du är medlem eller ej.
Tips: eftersom det endast kostar 250 kr att bli medlem så lönar det sig. Läs mer om hur du blir medlem här: Älmhults Konstförening
PS. Blir du medlem nu så gäller medlemskapet ända fram till april 2023.

Bra att veta
Anmäl dig här på SVs hemsida senast en vecka innan. Kallelse/faktura kommer via epost.

EN: xx

Mer info / More info:

Besöksadress/adress: Skolgatan 1, Älmhult (en trappa upp över biblioteket)

Öppettider/opening hours: samma som Älmhults bibliotek.

Alla utställningar & event

Översikt/overview