Kroki

Teckna krioki•

Just nu har vi inga inplanerade datum för kroki

Vad är Kroki?

Måleriet fokuserar på att lära sig att avbilda kroppen, med balans, harmoni i proportioner och perspektiv.

Kroki (av franska croquis ’skiss’) är en skissartad teckning efter levande modell. Krokiteckning innebär oftast en snabbare studie av kroppen, för att snabbt skissa upp de viktigaste aspekterna av en ställning eller en rörelse.

Datum

Just nu har vi inga inplanerade datum men planerar flera tillfällen när pandemin lugnat ner sig.

Avgift kväll
250:- / tillfälle – medlem
350:- / tillfälle – ej medlem

Avgift helg
350:- / tillfälle – medlem
450:- / tillfälle – ej medlem

Vi har 13 platser och det krävs minst 8 personer för att tillfället ska bli av.

Anmälan

Du anmäler dig genom att malia oss på almhults.konstforening@gmail.com och anger

•  Namn på deltagaren/deltagarna

• Telefonnummer

• Vilket/vilka datum du vill delta

Vart

Kulturhuset Blohmé i Älmhult

Medtag eget material, pennor, penslar, papper och stafli.

Vi rekommenderar att du tar med mycket papper, hellre för mycket än för lite!
• Slit och släng papper som du kan göra snabba skisser på.
• Något finare papper för längre skisser.

TIPS
Det är kul att experimentera med kol, pasteller och akvareller om du vill känna känslan av hur olika det blir..

You must be logged in to post a comment