BOK-BIO•

Är boken alltid bättre än filmen? I detta projektet blir det ett mysigt möte mellan finkultur och popkultur. Vi läser boken hemma, sedan träffas vi och ser filmen tillsammans på Folkan Bio, efter filmen träffas vi för att diskutera boken vs filmen över en gofika! Du hittar mer information om projektet här

MYSIGT!

Aktuell bok-film

Här kan du läsa mer om våran aktuella bok och film. Sista anmälningsdatum är den 24 september 2019 och våran första träff är den 1 oktober. Filmen och diskussionen sker den 14 november.

the-leisure-seeker-IMDB-red-dott-min

En sista semester

14 nov 2019 • Är boken altid bättre än filmen? Boken/filmen vi tar oss an denna gången är En sista semester. Boken är skriven av Michael Zadoorian och filmen är regisserad av Paolo Virzi.

Information

Här hittar du generell information rörande projektet BOK-BIO. Hur man anmäler sig, vad det kostar och vad som händer på träffarna. Du hittar datum och tider för vårat aktuella bok-film projekt i inlägget ovanför.

Träffar

Vi brukar träffas två gånger under ett bok och film projekt.

Det första mötet är ett introduktions möte där vi träffar varandra över en kopp kaffe och pratar lite om projektet.

Sedan träffas vi efter ca 1-2 månader och ser på filmen tillsammans på Folkan Bio i Älmhult (film är bäst på bio!) Det vore ju ingen film utan popcorn så självklart ingår det popcorn i priset.

Efter filmen samlas vi i lobbyn, tar oss en gofika och diskuterar boken vs filmen. Var boken bättre än filmen? Var det rätt personer i rollerna? Och självklart pratar vi även om eventuella tankar och budskap som boken och filmen väcker.

Var

Vi träffas på Folkan Bio i Älmhult (Folkets hus)

100 kr för konstföreningens medlemmar.
150 kr för övriga.

Boken ingår inte i priset utan den får man införskaffa själv.

Man anmäler sig till Monica Jönsson på ABF.

E-mail: monica.jonsson@abf.se
Telefon: 0476- 64 76 00

Anmälan är giltig först när pengarna kommit in på kontot. Monica talar om hur och vart man betalar när man hör av sig till henne.

Om du är medlem i Älmhults konstförening behöver du bara betala 100kr.

Samarbete

Detta är ett samarbete mellan Älmhults konstförening, Folkan Bio Älmhult och ABF i Älmhult.