Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande COVID-19.

Folkhälsomyndigheten

28-30 Augusti

FREDAG
18:00 - 21:00

LÖRDAG & SÖNDAG
11:00 - 17:00

[dessa öppettider gäller konstrundans vernissage och ateljéer. Restauranger och andra aktiviteter kan ha andra öppettider]

Välkomna till Älmhults konstrunda 2020

En glokal konstrunda

Konstnärer
Platser
Samlingsutställning

Ett härligt gäng passionerade konstsjälar har slagit sig samman för att skapa denna glokala konstrunda.

Under Älmhults konstrunda kommer ni nära naturen medan ni reser på våra småländska vägar mellan olika smultronställen.

Vi bjuder på traditionella målningar, poesi, design, landart, textilier, illustrationer och filtade skulpturer; en underbar mix av uttryck som kommer samman under en fantastisk helg.

Dessutom, det kommer finnas många roliga aktiviteter att delta i, så låt dig själv bli överraskad. För att nämna några; tipsrunda ”hitta den rosa ekorren” utmaning för barn i ateljéerna, gör en cykeltur med vår passionerad skotte Ian runt till ateljéerna, vandra omkring de härliga skogs belägna gallerierna och keramik ateljéerna, upplev konstnärliga bakverk hos pop-up cafet ko(n)sten (at muff), upplev kulturcentrets underbara trädgård i Möckelsnäs och skördemarknad. Avsluta helgen med finissage hos Fyra Vindar som bjuder på poesi med ett hus fyllt av berättelser och låt dina öron bli hänförda av tonerna av pink squirrel jazz band!

Vernissge!

Kicka igång helgen tillsammans med oss på IKEA hotell!

Fredagen den 28 augusti kl 18:00 börjar vernissagen, på hotellet återfinns ett verk av varje konstnär som är med i konstrundan och där kan du enkelt inskaffa en överblick av årets konstrundan och planera din rutt.

Det bjuds på fantastisk musik av Magpie.

Plats: IKEA hotell (nr 1 på kartan)
Datum: 28 augusti (fredag)
Öppning: 18:00

Finissage

Den sista kvällen av vår helspäckad konsthelg kommer avslutas i det gamla huset i loshult Fyra Vindar med en poesi och musik kväll. Fyra Vindar huset uppbyggt 1840 är både ett galleri och hel för konstnären Mare Hilstra och designer & sångaren Friso Wiersma. Det är det perfekta platsen för konstnärs historier och en vacker avslutning på landsbygden för denna skogstäta konstrunda. Klaras kafé kommer erbjuda dricka och snacks.

Plats : Fyra Vindar (nr 16 på kartan)
Datum: 30 augusti (söndag)
Öppning : 18:00

Anmäl er här! (gratis)

Om det regnar kommer vi behöva vara inomhus och då har vi begränsat med utrymme, därför måste ni anmäla er innan om ni vill delta. Det fins två tider att välja mellan för att höra poesiläsning och livemusik 18:00-19:00 eller 19:00-20:00. Anmäl er här!

Barnkartan!

Här hittar du barnkartan i PDF format och kan enkelt skriva ut en egen hemma, annars finns dom vid samlingsutställningen på IKEA hotell eller på Muff.

Karta

Här är den officiella kartan för Älmhults konstrunda 2020.
(Du hittar även vilket nummer på kartan och vart dom olika konstnärerna ställer ut genom att gå in på deras respektive profil.)

Konstnärerna

VI SYNS I VIMLET!